
Ani la rând, intrarea în Craiova dinspre Podari a fost un coșmar pentru șoferi. Cozi interminabile, blocaje constante și trafic bară la bară transformau zilnic această zonă într-un punct negru al mobilității urbane. Acum, situația s-a schimbat radical.
Municipalitatea craioveană a finalizat proiectul de modernizare a Căii Dunării, o arteră esențială pentru sudul orașului, extinzând carosabilul de la două la patru benzi de circulație, câte două pe fiecare sens.
Proiect finalizat: trafic fluid și siguranță crescută
Lucrările de extindere au inclus nu doar lărgirea drumului, ci și:
-
amenajarea trotuarelor pentru pietoni,
-
refacerea acceselor în curți,
-
turnarea stratului final de asfalt în weekend, pentru a nu bloca traficul,
-
aplicarea marcajelor rutiere, care urmează să fie finalizate în perioada imediat următoare.
„A fost finalizat proiectul de lărgire a străzii Calea Dunării, de la intrarea în oraș dinspre Podari – o arteră extrem de circulată. Pentru ca traficul să fie mai fluent și mai puțin aglomerat, proiectul a vizat extinderea părții carosabile de la două la patru benzi, câte două pe fiecare sens, amenajarea trotuarelor pentru pietoni și refacerea intrărilor în curți. Stratul final de asfalt a fost turnat în weekend pentru a nu afecta traficul pe timpul zilei, iar în perioada imediat următoare vor fi realizate marcajele rutiere”, a declarat primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu.
Trecutul: blocaje cronice și nervi întinși la maximum
În special lunea, când se organizează Târgul de la Făcăi, mii de șoferi erau blocați pe DN56 și Calea Dunării, în zona giratoriului Nicolae Romanescu. Polițiștii rutieri reușeau cu greu să mențină fluența traficului. Astăzi, extinderea infrastructurii rutiere promite eliminarea definitivă a acestor probleme.
Calea Dunării se conectează direct cu Centura de Sud a Craiovei
Investiția se leagă de un alt proiect major: varianta ocolitoare Craiova Sud – DN56 – DN55 – DN6. La kilometrul 2+953, Calea Dunării se va intersecta cu viitoarea centură, facilitând tranzitul și reducând timpii de deplasare.
Detalii despre Centura Sud-Vest:
-
15 km de drum nou
-
1 pod și 2 pasaje
-
2 sensuri giratorii
-
1 parcare de scurtă durată
-
Traseul va traversa localitățile Podari, Mofleni, Cernele, Breasta, Rovine II și Ișalnița.
Centura va începe din zona Braniște (DN56) și se va lega cu DN6 prin segmentul nordic (DN65F). Proiectul face parte din strategia de dezvoltare a infrastructurii majore din Oltenia și are ca scop:
-
creșterea siguranței rutiere,
-
reducerea blocajelor urbane,
-
îmbunătățirea conexiunii între rutele naționale.
Concluzie:
Lărgirea Căii Dunării la patru benzi este mai mult decât o modernizare locală. Este începutul unei transformări strategice în mobilitatea urbană și regională a Craiovei. Legătura cu Centura Sud asigură un flux rutier eficient și pregătește orașul pentru creșterea economică și urbană din anii următori.

